0

Zamanda yolculuk... Geçmişe dönüp hataları telafi edebilmek için çok güzel olurdu. Teorik olarak matematiksel bir olasılık olsa da, pratikte evren içinde mümkün değil. Geleceğe yönelik olarak zaman genleşmesi içinde kalarak, ortamınınızın dışındaki zamanın , size göre hızla akmasını beklemek mümkün. Sadece hızlı bir araç ile bu mümkün. Ama bu bir zaman yolculuğu değil, bence... Sadece zamanın sizin için, geçici bir süre farklı olması... Bunu zaman yolculuğu olarak tanımlamak için geri dönme imkanı da omalı. Ama yok. Bu tür bir yolculuğu, geleceğe yönelik bir zaman atlaması olarak tanımlamak daha doğru bence... Bu durumda geriye dönüş niye mümkün değil? Bunu sorgulamak gerekiyor... İlk başta, tüm evreninin genişlemesini ve entropisini geriye sarmak gerekiyor. Kuark düzeyine kadar tüm parçacıkları, bir önceki konumuna çevirmeniz gerekiyor. Yani tüm evrene etki etmelisiniz. Bu da mümkün değil. Hem o kadar enerjiyi ters çevirmek imkansız, hem de entropi, evrenin daralması durumunda bile aynı yönde devam ediyor. Yönünü değiştirmiyor.( Kanıtlanmış ama kaynağını hatırlamıyorum şu an). Oysa bizim algıladığımız zaman, bir sebepler ve sonuçlar dizisi... (Gerçi matematiksel olarak, sonuçlardan sebeplere ulaşabiliyoruz ama...) Sonuçlardan olmamış yaparak sebeplere dönmek gerekiyor. Mümkün değil. Şahsi bakışımda ise, Zaman bir aralık, bir tür mesafe... Bize evrenin genişleme ölçüsünü veren bir aralık. Boyut özelliği de bu somut yapısından kaynaklanıyor. Evrenin her genişlemesinde, evrene hiperbolik bir dalga salınıyor. Tıpkı düz zemine bırakılan suyun, yayılırken yüzeyini dalgalandırması gibi. (Her genişleme de, genişleme sınırındaki enerji yoğunluğunun değişmesinden kaynaklanıyor. ) Neyse, bu dalgalar tüm evreni biçilendiren dalgalar. normalde dalgalar yayılırken (bir merkezden yayılan dairesel olanlar) enerjileri da dalgaların mesafesiyle azalır. Bizim evrenimizde bu uzaklığın karesi ile ters orantılı... Yani Merkezden 10 newtonluk bir enerji yükü ile dağılan dalga, 100 santim ilerde de toplam 10 newton enerjiyi gene taşır ama, çemberin uzunluğu arttığı için, bu mesafedeki bir nesneye aktardığı enerjide aynı oranda düşer. Bu mesafe 10 metre olduğunda, oradaki nesneye aktarılan enerji çok daha düşük olur...... Oysa evrene yayılan bu dalgalar, çemberin dışından içeri doğru, Bu nedenle ilerledikçe, birim mesafe başına taşıdıkları enerji artıyor. İşte tanımlamaya çalıştığım zaman dalgaları da bu şekilde. Her dalga farklı yoğlunluktaki bir ortamdan geçerken, kırılır, hızı değişir. Zaman genleşmesini de bu çerçeve de ele alıyorum. sonuçta evrendeki tüm nesneler, enerjinin farklı yoğunluktaki formları... Zaman dalgaları da bu farklı yoğunluktaki ortamlardan geçerken kırılıyorlar. Hızları düşüyor. Bunu zaman genleşmesi olarak algılıyoruz. Eğer sizin bulunduğunuz ortam daha yoğun ise, dış ortamdaki dalgalar hızla akıp giderken, sizin ortamınızda çok daha az sayıda dalga akıp gidiyor olacak... Zaman da geriye bu nedenle imkansız. Eğer evren daralıyor olsaydı, Gene yayılan dalgalar olacaktı. Gene yönleri içeriye doğru olacaktı. Etkileri madde üzerinde yıkıcı da olabilirdi. Bu yüzden zamanda yolculuk bence bu açıdan imkansız.

1

Geleceğe zaten yolculuk yapıyoruz.

Tony Torsi 8 yıl önce 0