• +1

insanlık evrimini ne zaman tamamlar.. en azından duygusal evrimlerini.

Uğur Karakurt 16 Şubat 2016
  • +2
    hiç bir canlı bedensel evrimini tamamlayamamıştır... evrim olgusu her türlü fiziksel değişkenden etkilenmektedir... içinde bulunduğumuz evrende sürekli olarak değişim halindedir... sürekli enerji akışları vardır... bu durumda evrimin evrenin sonuna kadar devam edebileceğini söyleyebiliriz... bedensel evrimden daha önemli olarak mantıksal ve teknolojik evrim daha hızlı gelişmektedir... yani öyle bir gün gelebilir ki zihin gücüyle kendisini maddesel döngülerden soyutlamış ve kendini evrenin değişmez bir bütünü olarak tasarlamış varlıklara evrimleşebiliriz... evrim başta biyoloji olmak üzere bütün bilim alanlarına yayılmış bir kanundur fikrimce... evrenin oluşumunu da biyolojik evrimden biraz daha farklı olarak bir fiziksel evrimle oluştuğunu varsayan bazı teoriler de bulunmaktadır...
    Doğukan Şimşek 17 Şubat 2016
    Duygusal evrim tanımını pek anlayamadım.
    Eray Erdin 17 Şubat 2016
    Evrim bir hedef üzerine çalışmaz. Evrim bir sonuca da gitmeye çalışmaz. Aksine evrimin her bir aşaması sonuçtur. İçinde bulunulan şartlar, yaşanan zafiyetler, evrilen "şeyin" bünyesindeki "açıklar" zamanla kendisini bu yönde evirir. Tabii evrim sadece ileriye doğru olacak değil, evrimin geçmiş halindeki şartlar gerçekleşirse evrilen şey de geçmiş haline geri dönebilir. Mesela çölde yaşayan canlıların bünyeleri olan suyu tutmaya çalışırken nemli yerdeki canlıların bünyeleri terleme ve su atma üzerine gelişebilir.
    Mustafa Okat 18 Şubat 2016