Evrenin gittikçe genişlediğine dair teoriler var. Peki sonsuz olan bir şey nasil genişleyebilir? Gittikçe genişleyen bir şeyin sonsuzluğundan ne derecede emin olunabilir?

Nehir Turan 06 Şubat 2016
    ben evrenin sonsuz olduğunu düşünmüyorum . ama bu sonuna ulaştığınızda bir duvara çarpmak ya da kapıyı açıp dışına çıkmak gibi değil . bu konuyla ilgili başıma gelen bir olayda ki mantık yürütmemi söylemek istiyorum . meydana gelen bir olayın tersinmez olup olmadığına göre evrenin entropisi değişir . eğer olay tersiniz ise evrenin entropisinde değişim sıfır olur ancak tersinmez olduğunda değişim meydana gelir entropide . evrenin sonsuz olduğunu düşündüğünüzde meydana gelebilcek tersinmez olay sayısı da sonsuz olacaktır ve bu evrenin entropisini sonsuz değiştirecektir . ve siz sonsuzun üstüne sonsuz eklediğinizde de evrenin entropisi sonsuz olacak ve dolayısıyla değişimi gözleyemeyeceksiniz .
    merakduygunukoru 06 Şubat 2016
    hüseyin can 06 Şubat 2016
    nehir bey sizin sorunuzun cevabı şu sonsuzluğa sonsuzluk eklersek cevap ne olur? yine sonsuzluk olmakta onun için genişleyebilir :)
    hüseyin can 06 Şubat 2016
    evren sonsuz değildir efendim... evrenin toplam galaksi sayısından toplam atom sayısına kadar her şeyini hesapladılar... varsayımsal sonuçlar ama sonsuza yine sonsuz kadar uzak...
    Doğukan Şimşek 06 Şubat 2016
    Evren zaten sonsuz değil
    Mr.Physics 06 Şubat 2016
    evren sürekli büyüyen ve genişleyen bir yapı olarak kabul ediliyor ve sonsuz da zaten ulaşılmaz bir nokta anlamına gelmez sürekli büyümek anlamına gelir. bir kalem b
    nafiz gedik 06 Şubat 2016
    evren sürekli büyüyen genişleyen bir yapı olarak kabul edilir ve sonsuz da aslında bu anlamdadır. Bir kalem düşünelim şimdi kalem gittikçe büyüyor ve sonunda dünyadan çıkıyor, büyümeye devam ediyor, sürekli büyüyor, o kalemin bir ucu mutlaka vardır burada karşımıza çıkan sorun o ucun yeridir sürekli ilerler ve ilerlemesine devam eder.

Ali Nesin'in matematik ve sonsuz kitabı önerilir.
    nafiz gedik 06 Şubat 2016
    Evrenin sonsuz olup olmamasının evrenin sonsuzluğu ile bir ilgisi yoktur. Daha önce önce bir başlık altında bu konuya ilgili bir açıklama yapmıştım. Evrenin genişlemesi bizim düşündüğümüz gibi bir genişleme değil. Evren kenarlarından genişlemiyor, her noktasından genişliyor. Galaksiler arası boşluk hızla artıyor hatta öyle hızlı ki ışık hızını bile aşıyor. Bizden ışık hızından daha hızlı uzaklaşan galaksiler var ve biz onları asla göremeyeceğiz çünkü ışıkları bize asla ulaşamayacak. Ayrıca evrenin sonsuz olduğundan kimse emin değil. Şimdilik, evrenin sonu var mı yok mu, varsa sonundan sonra ne var gibi sorular henüz bilinmiyor ve belki hiç bilinemeye de bilir.
    Mehmet Ali 06 Şubat 2016
    Evrenin sonsuz olup olmamasının evrenin genişlemesi ile bir ilgisi yoktur. Daha önce önce bir başlık altında bu konuya ilgili bir açıklama yapmıştım. Evrenin genişlemesi bizim düşündüğümüz gibi bir genişleme değil. Evren kenarlarından genişlemiyor, her noktasından genişliyor. Galaksiler arası boşluk hızla artıyor hatta öyle hızlı ki ışık hızını bile aşıyor. Bizden ışık hızından daha hızlı uzaklaşan galaksiler var ve biz onları asla göremeyeceğiz çünkü ışıkları bize asla ulaşamayacak. Ayrıca evrenin sonsuz olduğundan kimse emin değil. Şimdilik, evrenin sonu var mı yok mu, varsa sonundan sonra ne var gibi sorular henüz bilinmiyor ve belki hiç bilinemeye de bilir.
    Mehmet Ali 06 Şubat 2016
    Denizin dibinde, su içinde bir merkezden küresel olarak yüksek frekansta ses dalgaları yayacak bir kaynağınız olsun. Suyu genel olarak sonsuz kabul edin. Sonra aleti çalıştırın. Gözlemleyin. Önce kaynak çevresinde bir alan oluşur. Sonra bu alan genişler, Malzeme aynıdır (su'dur) .Ama yüksek frekansa maruz alan içindeki ile dışındaki su'yun özellikleri aynı olmaz. Hatta bazi kimyasal özellikleri, fiziksel özellikleri ve hatta ısı yoğunlukları bile farklı olur... Bana göre evren genişlemesi böyle bir şey. Bu alan (küremsi) yapısından dolayı, aynı noktadan tekrar geçtiğinizi bilemesenizde, sonsuzdur. Kürenin iç yüzeyindeki karınca gibi,,,, Dokusu ile uzanımları ile sonsuzdur. Aralarındaki fark, (ses dalgaları) enerji alanı içinde ve dışında olmaktır, Bu alanın genişlemesi kaçınılmazdır. Buna benzer bir yapı bence...
    yusuf 07 Şubat 2016
    Evrenin sonsuz olmadığı bilimsel bir şey değil midir zaten sonsuza ulaşmak imkansızdır sonuçta sonsuza ulaşmak sonsuzun bir sonu olduğunu söylemek demektir. Sınırlar var lakin henüz ulaşılamamış sınırlar. evren de sürekli olarak genişlediğinden biz sınırı bulmak için genişlediği noktayı önceden belirleyip o zamanda o noktada olmamı gerekiyor tabi bu yazdıklarımı şuan düşündüğümden yanlış düşünceler de olabilir ya da mantıksız. Uzunca düşünmek gerektirebilir yüzeysel olarak benim düşüncem bu. :)
    Özge Yelek 11 Şubat 2016
    Çekirdeği ateş topu olmayan bir dünya hayal edelim. Elimizde bir hilti var ve bulunduğumuz noktadan yeri delmeye başlıyoruz. Kürenin tam ortasına geld
    Ato 12 Şubat 2016
    Bunu anlamak gerçekten insan aklıyla olabilecek gibi değil..Bizim burda bahsettiğimiz sonsuzluk aslında karanlığın varlığıdır yani henüz ışığın ulaşamadığı yerler.Tıpkı hiç ışık almayan bi odaya girip sonunu kestiremeyişimiz gibi birşey; ışığı açmadan anlayamayız sonunun olup olmadığını..Evrenin genişlemesi ışığın ulaşabildiği en son noktaya göre belirleniyor ama sözkonusu karanlıktır.Biz karanlığın aydınlanmasının ne kadar süreceğini bilemiyoruz.Kozmik evren 13 milyar yaşında ve hala ışık karanlığa hükmedememiş ise , bizim bu evrenin sonunun nerede olduğunu anlayabilmemiz belkide imkansızın ta kendisidir.
    Fırat Bulut 13 Şubat 2016