Lepton,kuark ve bozon nedir ? 7. sınıf seviyesine göre anlatır mısınız ? Çok teşekkürler.

Seden Özdemir 22 Ocak 2016
    Lepton maddenin yapı taşıdır. Lepton atomda bulunarak atomun kimyasal özelliklerini belirleyerek neredeyse tüm kimyayı oluşturan elektrondur. 2 çeşit lepton vardır. Birisi yüklü nepton ( + ve - olduğu fark etmez ) diğeri yüksüz leptondur ( yani nötr).
    Oğuzhan Şentürk 22 Ocak 2016
    Kuark,proton ve nötronun yükünü belirleyen parçacıklardır.Leptonlar da maddenin kimyasal özelliğini belirler.Leptonlara örnek olarak elektron,müon ve tau ya örnek verebiliriz.Bir de elektron nötrinosu,tau nötrinosu ve müon nötrinosu bulunur.Bunlar da yüksüzdürler.
    Mr.Physics 23 Ocak 2016
    Bence kafa karışıklığını en aza indirmek için önce atom üzerinden gidin. Atomda ne var diye sorun. Çekirdek ve etrafından dönen elektronu duyduğunuzda ''elektron gibi parçacıkların genel adı leptondur'' diyebilirsiniz. Temel parçacıktır ve onu duvara fırlattığımdan parçalayamam. (deyin)

Daha sonra çekirdeğe doğru ilerleyin. Proton ve nötron... Bunları parçalayabilirim çünkü biliyorum ki iç yapısı var. İçindeki parçacıklara kuark diyorum. Her birinin içinde 3 tane kuark var. (Aşağı kuark, yukarı kuark a girmeyin. Fazla detay). İşte bu kuarklar bir arabanın parçaları gibi proton ve nötronu oluşturuyor.

Fakat bu kuarkların bir arada durması için bir ''kuvvete'' ihtiyaçları var! İşte bunun gibi kuvveti taşıyan parçacıklara da bozon diyoruz. (İsterseniz bu örnekteki parçacığın ismini de verebilirsiniz : gluon)
    Engin Eren 23 Ocak 2016
    Valla guzel aciklamissin engin eren
    zihni ates 24 Ocak 2016
    Çok teşekkürler anlamama yardımcı oldunuz.
    Seden Özdemir 25 Ocak 2016