Sizce bilimin çıkış noktası felsefe mi yoksa fizik midir ?

Cem Durmaz 20 Ocak 2016
    Bu birine göre değişen bir şey değil ki, tarihi bir gerçek. Fiziğin çıkış noktası tabi ki de felsefedir. Newton boşuna Principia'sına, doğa felsefesinin matematiksel prensipleri dememiş.
    Bilimin çıkış noktası neden ve nasıl gibi herhangi bir durumun veya oluşumun kökenlerini sorgulayan sorulardır. Bu soruları düşünebilmek en önemli noktalardır. Soruları sormak için felsefi bir bakış açısı gerektiği kesindir. Ancak bu soruların sorulabilmesi için öncelikle fiziki bir varlığın ve durumun oluşmuş olması gereklidir. Sorunuz tavuk mu yumurtadan, yumurtamı tavuktan çıkmıştır sorusu gibidir. Birbirinden ayrılması mümkün olmayan kavramları ayrıştırmak yanlış olur.
    Mahir Gül 23 Ocak 2016
    Felsefe olmadan Hiç bir pozitif negatif bilim yapılamaz.Felsefe sorgular,düşünür,düşündürür. Felsefe mantığı da kullanır matematiğide. önce sorgularsın sonra düşünürsün sonrada bulmaya çalışırsın işte bu noktada fizik başlar. deney yaparsın,sağlamasını yaparsın,bir kural geliştirip matematiklede taçlandırırsan sonunda teori veya kanun olur. Felsefe düşüncenin ve herşeyin başlangıcıdır.
    mustafa pakkan 24 Ocak 2016