Astronomlar 3 Yeni Gezegen Keşfetti
Astronomlar Dünya ve Venüs’e benzer nitelikte 3 öte gezegen keşfettiklerini açıkladılar. Keşfedilen gezegenlerle ilgili daha fazla ayrıntı elde edilirse, 3 yeni gezegenimiz var demektir.

NASA astronomları her geçen gün uzay alanında yaptıkları çalışmaları geliştirerek, yeni bulguları insanlığa sunmaya devam ediyorlar.

NASA, bu bağlamda gerçekleştirdikleri son araştırmada Güneş sisteminde ikinci ve üçüncü sırada yer alan Venüs, Dünya gezegenlerine benzerboyutta-sıcaklıkta 3 gezegen keşfettiler.

Cüce yıldızın etrafındaki yörüngede, Dünya’dan 40 ışık yılı uzakta tespit edilen gezegenlerin, sahip oldukları sıcaklık değerleri nedeniyle “ultra-soğuk gezegen” kategorisine girdikleri, Techcrunch'da yer alan haberde ifade edildi.

Milyarlarca Gezegen Daha Var

Astronomlar, uzay boşluğunda henüz belirlenemeyen milyarlarca gezegenin varlığından her fırsatta bahsediyorlardı.

“Öte gezegen” olarak adlandırılan güneş sistemi dışındakş gezegenlere ilişkin ilk bulgular ise 1996 yılında yine NASA tarafından keşfedilmişti.

Öte Gezegenlerde Yaşam Var Olabilir Mi?

Canlı yaşamı için en önemli iki unsur olarak kabul edilen toprak ve suvarlığına henüz rastlanmayan öte gezegenlerde hakkında ise NASA astronomları umudunu koruyor.

Şu güne dek keşfi gerçekleştirilen öte gezegenlerin sahip oldukları yüzey potansiyelinde, gelecek süreçte yaşama dair bulgulara rastlanmasının öngörüldüğü ifade ediliyor.

Öte Gezegenler Nasıl Keşfedildi?

Venüs ve Dünya’ya benzer boyutta-sıcaklıkta keşfedilen 3 öte gezegen, yıldızların parlaklıklarının belirli bir sürece uygun olarak yapılan analiz geçiş yöntemi kullanılarak keşfedildi.

Nitekim yörüngede bulunan bir gezegen, yıldız ve Dünya arasına geçerse söz konusu yıldızın ışığı küçük miktarlarda ölçülebiliyor.

Pasaj Transit” olarak adlandırılan bu yol takibinde, astronomlar öte gezegenleri keşfetmek adına çalışmalarını ortak bir strateji çerçevesine oturtabiliyorlar.

İleri Okuma