Yıldızlardan başka ışığın olmadığı bir dünya nasıl görünür?
Hava kirliliği ve şehirde gündüz – gece farkı olmadan sürekli yanan ışıklar bulunduğumuz evrenin bir gerçeğini unutturuyor. Orada bir yerlerde çıplak gözle görebileceğimiz binlerce yıldız var ve biz o yıldızlarla ancak ve ancak şehirden uzaktaki bir sahil kasabasında tanış olabiliyoruz.

Hava kirliliği ve şehirde gündüz – gece farkı olmadan sürekli yanan ışıklar bulunduğumuz evrenin bir gerçeğini unutturuyor. Orada bir yerlerde çıplak gözle görebileceğimiz binlerce yıldız var ve biz o yıldızlarla ancak ve ancak şehirden uzaktaki bir sahil kasabasında tanış olabiliyoruz.

Fransız sanatçı Thierry Cohen şehirlerdeki bu önemli kaybımızı hatırlatmak adına başarılı bir fotoğraf çalışmasına imza attı. Villes éteintes (Karartılmış Şehirler) ismini taşıyan seride dünyanın en büyük şehirlerini karanlıklara gömdü ve onları apaçık havada gecenin yıldızlarıyla bir arada bıraktı. Fotoğraflar güzel oldukları kadar imkansızı kareliyor aslında. Uzayın başka bir gezegeninden gelip hepimizi götürmedikleri sürece durup dururken bir ekrana bakıp arkadaşlarımızın öğle yemeğini layk etmeyi kesmemizi beklemek biraz absürd çünkü. Bir şekilde, rüzgar gülü yapar, pedal çevirir yine elektrik üretiriz.

Sanatçının çalışmayı nasıl şekillendirdiğine gelirsek kendisi şehirleri ve yıldızı bol gökyüzünü ayrı ayrı, aynı fotoğraf makinası ve aynı lensle çekiyor. Ardından, Wired‘a söylediğine göre iki gerçekliği birleştirip göremediğimiz üçüncü bir gerçekliği yansıtıyor. Yani göremesek de orada bir üçüncü gerçeklik olduğu kanısında kendisi. “Fotoğraf, göremediğimizi göstermenin bir yoludur. Size kıyamet sonrası şehirleri değil, bildiğimiz şehirlerin elektriksiz halini gösteriyorum sadece. Sessizliği geri getiriyorum.” diyor.

New York, San Francisco, Rio De Janeiro, Hong Kong gibi büyük şehirleri fotoğraflayan sanatçı hemen sonrasında bu şehirlerle aynı enlemde bulunan açıklık alanlara gidiyor ve yıldızlı gökyüzünü fotoğraflıyor.

Şangay