Haftanın Özeti: DNA Bilgisayarları, Fotodinamik Terapi
Geçtiğimiz hafta bilim dünyasında yaşanan gelişmeleri sizler için derledik.

Hafta boyunca öne çıkan belli başlı içerikleri derlediğimiz Haftanın Özeti dizilerimize #Haftanın Özeti etiketinden ulaşabilirsiniz.

Bilim dünyasındaki gelişmeler hakkındaki yorumlarınızı yorum kısmına yazabilir, ya da Beyin Fırtınası sayfamızdan yeni konu açarak merak ettiklerinizi sorabilirsiniz. Haftanın Özeti bölümümüz hakkındaki düşüncelerinizi de bizlere iletebilirsiniz.

Samanyolu'nun merkezinde yeni keşif

İngiltere'deki Liverpool John Moores Üniversitesi Astrofizik Araştırma Enstitüsü'nden araştırmacılar, Samanyolu Galaksisi'nin merkezinde yeni bir yıldız ailesinin varlığını keşfetti. ► Detay

Kitap Önerisi: Kozmos - Evrenin ve Yaşamın Sırları

Carl Sagan'ın Kozmos'unu hala okumamış olanlar için Fizikist okurlarına %35 indirim kampanyası başladı. ► Detay

DNA Bilgisayarları

Gelecekte DNA bilgisayarları, evimizdeki bilgisayarlardan milyarlarca kat daha fazla veriyi depolayabilecek ve milyarlarca işlemi aynı anda yapabilecek. Bilgisayarlarımızdaki elektrikle çalışan yarı iletken transistörlerin aksine DNA bilgisayarları organik molekülleri ve biyokimyasal reaksiyonları kullanır. ► Detay

Kanser tedavisinde yeni yaklaşım: Fotodinamik Terapi

İnsanlık olarak tarih boyunca karşı karşıya kaldığımız en büyük sorunlardan birisi kanserdir. Dünyanın her yerinden bilim insanları ve araştırmacılar, bu sorunu çözmek için tahmin edilemeyecek kadar çok para ve zaman harcamaya devam ediyorlar. ► Detay

Rusya'nın fırlattığı insansız kargo gemisi yere çakıldı

Rusya, Uluslararası Uzay İstasyonu'na insansız kargo gemisi gönderdi. Kargo gemisi, fırlatılışından kısa bir süre sonra parçalanarak Sibirya'ya düştü. ► Detay

Evrenimizde Kaç Tane Yıldız Var?

Evrenimizde kaç yıldız olduğunu çıplak gözle veya gelişmiş teleskoplarla sayarak öğrenmeye çalışmak, harcanacak zamanın büyüklüğünden dolayı imkansız görünüyor. Peki gökbilimciler bu sorunun cevabını nasıl buluyor? ► Detay