2

Zaman vektörel olabilir mi?

heavyciva 7 yıl önce 21
0

Zamanın göreceli olmasının nedeni sizce ne olabilir? Benim düşüncelerim ve teorim şöyle: Büyük patlama oldu ve evren müthiş bir hız da genişleyip homojenleşmeye çalıştı ve çalışıyor. Bu süreçte bir sürü yıldızlar gezegenler oluşuyor. Evren deki bu patlamanın enerjisi sebebi ile de yıldızlar ve gezegenler sağdan sola veya soldan sağa dönmeye başladı ve bunu insanlar rahat bir şekilde algılaya bildi. Peki yukarıya veya aşşağıya doğru büyük patlamanın gereği bir yükselme ve ya aşşağıya düşme oluyor mu? (Benim bilgim bu konu da eksik.) Eğer yukarıya doğru sağdan sola ya da soldan sağa dönerek gidiyorsa yukarı doğru naısl bir hız da ilerliyor veya tamtersi aşşağı doğru nasıl bir hız da düşüyor. Işık hızı bu durum da gezegenlere göre onların ağırlıklarına göre değişmez mi kütle çekimi bu yüzden mi önemli oluyor ? Zaman da görecilik bu sebepten mi oluyor acaba ? Yani: Gezegenin biri yukarı gidiş hızı diğer gezegen ve ya yıldızlara göre farklı hacmi ve kütlesi de farklı gezegenin o zaman o gezegen farklı hacim de ki ve kütlede ki gezegnin ışık hızı ile aynı bir hesaba sokulabilir mi ? (Durum kafamda biraz karışık bir hal aldığı için tam net açıklıyamamış olabilirim ama sanırım sizlere durumu hissettirdim ) Bir gezegen var. ikinci bir gezegen var. 1. gezegen 2. gezegenin hacimce ve kütlece büyük. ikisi de saat yönünün tersine dönüyor.Bunu algılayabiliriz bu gözlemlenebilir. Ancak Yukarı veya aşşağıya gittiği gözlemlenebilir mi? Yukarı gidiyor ise nasıl bir hızla gittiği veya aşşağıya gidiyor ise nasıl bir hızla dönerek aşşağıya indiği anlaşılır olmadığı için ışık hızı da buralarda bu yukarı aşşa inme hızına ve gezegenin hacim ve kütlesine göre sabit olan ışık hızının tanımı yanlış olabilir mi? Işık hızını etkileyebilir mi? yükselt me veya yavaşlat ma bakımından. Zamanın göreceliği acaba bu sebepten mi var ?

Kabuto 7 yıl önce 0